تشریح برنامه های املاک و حقوقی شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه

تشریح برنامه های املاک و حقوقی شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه

از سوی معاونت املاک و فروش و حقوقی مطرح شد

محمد جعفر صالحی معاون املاک و فروش و حقوقی شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه گفت: علی رغم شرایط ناپایدار اقتصادی، مانند رکود معاملات، افت شدید توان متقاضیان و تعدیل چشم انداز تورمی راهبردها و اهداف کلان شرکت محقق خواهد گردید.

محمد جعفرصالحی در گفتگویی با روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه به تشریح  سیاست ها و برنامه های آینده املاک پرداخت.

وضعیت خرید و فروش املاک در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود ؟

با توجه به رشد قیمت ارز و تصمیمات دولت درخصوص رشد بخش ساختمان که محرک اقتصاد ایران می باشد، احتمالاً هدایت نقدینگی به سمت بخش ملک سرعت خواهد پذیرفت و رکود حاکم بر بازار ملک پایان خواهد یافت و با توجه به فروش اقساطی بانک ها و شرکت های وابسته ، تحقق فروش در سال ۱۴۰۳ افق رو به رشدی خواهد داشت.

شرایط خرید و فروش املاک شرکت چگونه تعیین می شود؟

با توجه به دستورالعمل های بانک مرکزی مبنی بر لزوم واگذاری املاک مازاد، سیاست شرکت، واگذاری املاک می باشد و ترتیب اولویت با پیشنهاد معاونت املاک و فروش، تأیید مدیرعامل و هیئت مدیره جهت برگزاری مزایده عمومی املاک با قیمت متخرج شده از هیأت کارشناسان رسمی منتخب مرکز کارشناسان قوه قضاییه و یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری می باشد.

آیا برای فروش املاک تسهیلات خاصی در نظر می گیرید؟

فروش اقساط ۳۶ ماهه با پیش پرداخت ۳۰% در نظر گرفته شده که متقاضیان می توانند از ان استفاده کنند.

چه برنامه هایی برای سال جاری دارید؟

برنامه اصلی سال جاری استفاده از ظرفیت دفاتر نمایندگی، کارگزاران و پرسنل جهت اخذ هرچه بیشتر اسناد و همچنین تأمین نقدینگی پروژه ها از محل پیش فروش واحدهای پروژه مسکونی بهروز و کاوه.

تا کنون چند پرونده را در مسائل حقوقی به سرانجام رسانده اید؟ 

در یک سال اخیر از ۱۵ پرونده ی موجود، ۶ پرونده به سرانجام رسیده است و مابقی در جریان رسیدگی می باشد که واحد حقوقی پیگیر است.

با چه چالش هایی در زمینه حقوقی رو به رو بوده اید؟

 بعضاً طولانی بودن اوقات رسیدگی در دادگاه ها، یکسان نبودن عملکرد وکلای شرکت و مبالغ حق الوکاله های دریافتی، غیر قابل پیش بینی بودن آراء محاکم است که این معاونت با آن روبرو است.