دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا

دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا

دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی و با حضور سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهوری افتتاح گردید.

این نمایشگاه که در محل مرکز همایش های بین المللی اجلاس سران از هفتم اردیبهشت ماه لغایت دهم اردیبهشت ماه برگزار شد، میزبان فعالان بخش های خصوصی و غیر دولتی از شش حوزه پتروشیمی، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و شیلات بود، به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت این نمایشگاه در جهت تحقق اهداف عالیه شرکت شهرآتیه و بانک شهر، دکتر مهران ملک شاهیان مدیربرنامه ریزی و مطالعات اقتصادی شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه در مورخ دهم اردیبهشت ماه در پنل اختصاصی شرکت های عمرانی به معرفی شرکت بصورت ارائه پاورپوینت پرداخت و حوزه فعالیت شرکت در بخشهای تأمین، تجهیز و انجام پروژه ها، شاخصهای مالی و معرفی توانائی ها در حوزه های مختلف را معرفی شدند.

در این اجلاس، ج. ا ایران میزبان بیش از ۳۰ کشور آفریقایی بود و وزرات صمت به عنوان سیاست‌گذار و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی برگزاری این اجلاس در تعامل نزدیک با وزارت امور خارجه کشور، سفرای کشورهای آفریقایی در ایران و نمایندگان ایران در قاره آفریقا، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای برگزاری هدفمند این اجلاس انجام داده بود. این رویداد همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا می باشد.​