مسیر سرمایه گذاری را در جهت افزایش درآمد دنبال می کنیم

مسیر سرمایه گذاری را در جهت افزایش درآمد دنبال می کنیم

از سوی معاون توسعه و برنامه ریزی مطرح شد

مسیر سرمایه گذاری را در جهت افزایش درآمد دنبال می کنیم

رسالت اصلی معاونت توسعه و برنامه ریزی  ترسیم نقشه راه، توسعه فعالیت های اقتصادی و ورود به عرصه های جدید برای مطالعه و سرمایه گذاری در راستای سیاست های شرکت و بانک شهر و ایفای نقش در توسعه پایدار و بهره مندی از دانش روز و استفاده از نیروهای متخصص، صداقت و پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای و بهره وری و عینت بخشی به سیاست های ابلاغی صاحبان سهام است.

دکتر ملک شاهیان معاون توسعه و برنامه ریزی، برنامه ها و چشم انداز آتی این معاونت را توصیف کرد.

برنامه واهداف شما برای معاونت توسعه و برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت این معاونت چیست؟

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه یکی از ۵ معاونت موجود در شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه می‌باشد. این معاونت شامل: ۱- مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک و ۲- مدیریت برنامه‌ریزی و مطالعات اقتصادی می‌باشد.

رسالت اصلی این معاونت ترسیم نقشه راه توسعه فعالیت‌های اقتصادی شرکت، در راستای تحقق سیاست‌های کلی شرکت و بانک با انسجام‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی، ارتقا و بازدهی دارایی‌ها، توسعه منابع پایدار و مدیریت یکپارچه و منسجم دارایی‌ها، بهره‌وری و عینیت‌بخشی به سیاست‌های ابلاغی صاحبان سهام است.

در ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به تغییرات انجام شده در مدیریت و چارت سازمانی شرکت و توجه اکید مدیرعامل وقت شرکت و نیز مدیرعامل محترم بانک شهر در راستای به‌روز نمودن و پیشرو بودن بانک شهر در تمایز خدمات ارائه شده و بالتبع آن شرکت‌های گروه از جمله شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه در شرکت تعریف، ایجاد و مستقر گردید.

 با توجه به تجربیات خود، مناسب‌ترین راه برای حل مشکلات موجود را چه می‌دانید و استراتژی شما برای بهبود اوضاع فعلی چیست؟

با توجه به نوپا بودن این معاونت و با عنایت به چشم‌انداز و مأموریت شرکت مقرر گردید که معاونت مربوطه در راستای شرح وظایف فعلی اقدام به فعالیت نموده و در ادامه راه نسبت به انجام و به هنگام‌سازی فرآیندها و تشکیلات اهتمام ورزد.

این معاونت فعلاً دارای دو مدیریت فوق‌الاشاره می‌باشد که در نظر است با جذب کارشناسان خبره و بهره‌مندی از نظرات مشاوران و مدیران عالی‌رتبه شرکت و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از مجموعه نسبت به ارتقای سطح کیفی و کمی واحد مربوطه اقدام گردد که بر اساس سیاست‌های ابلاغی نسبت به تهیه و تدوین برنامه استراتژیک شرکت اقدام شده است.  بدیهی است پس از تدوین برنامه و با اتکا به خروجی‌های برنامه می‌توان استراتژی متناسب با فعالیت‌های شرکت را برگزید و عملیاتی نمود.

در مسیر سرمایه‌گذاری جهت افزایش درآمد شرکت چه اقداماتی در دستور کار دارید؟

این معاونت در نظر دارد نسبت به  تدوین برنامه­های راهبردی و برنامه‌ریزی عملیاتی بلندمدت و میان‌‌مدت توسعه‌ی فعالیت‌‌های اقتصادی شرکت، سامان‌دهی کسب و کارهای موجود و سرمایه‌گذاری‌های جدید و تهیه نقشه راه جهت سرمایه‌گذاری‌های آتی شرکت اقدام نماید. همچنین با کنترل، پیگیری و نظارت بر روند اجرای سیاست‌‌های حوزه‌ معاونت هم‌‌سو با برنامه‌‌ی راهبردی و نقشه‌ راه سرمایه‌‌گذاری شرکت و ارزیابی و تحلیل اقتصادیِ طرح‌های توسعه‌ای و مشارکتی به ویژه در صنعت ساختمان، در راستای افزایش درآمد شرکت گام بردارد.

مهمترین نقاط قوت و ضعف معاونت برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟

از نقاط قوت این معاونت می‌توان به نقطه اتصال واحدهای مختلف شرکت از جمله معاونت فنی و مهندسی با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه اشاره کرد که در جهت ارزیابی کامل پروژه‌ها و تصمیم‌گیری در خصوص انجام پروژه در صورت دارا بودن سود مناسب برای شرکت اشاره نمود.

در ارتباط با نقطه ضعف می‌توان اظهار داشت با توجه به نوپا بودن این معاونت، نیاز به مطالعه بیشتر در جهت توسعه فعالیت‌های این واحد می‌باشد.

چشم‌انداز و مأموریت این معاونت را در چند سال آینده چطور می‌بینید؟

عمده محورهای فعالیت آتی و مأموریت این معاونت را می‌توان به صورت خلاصه در یازده بند ذیل اشاره نمود:

  • مطالعه، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر فعالیت‌ها جهت تحقق اهداف بودجه‌ای شرکت
  • بررسی چگونگی جذب و نقش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در اثر بخشی فعالیت‌های شرکت
  • بررسی عملکرد پروژه‌های شرکت، شامل روند فعلی و اختتام پروژه‌ها
  • تجزیه و تحلیل نتایج طرح‌های آماری جهت ارائه گزارشات داده‌کاوی و تحلیل‌های متناسب با نیازهای شرکت
  • شناسایی مطالعات کاربردی و راهبری فرآیند مطالعات در شرکت
  • کسب تجارب علمی و تخصصی بین‌المللی در زمینه‌های مربوطه و انتقال آن به سایر حوزه‌های تخصصی از طریق تعامل با سازمان‌های بین‌المللی علمی و تخصصی
  • تهیه و تدوین گزارش‌های موردی، فصلی و سالانه اقتصادی شرکت
  • تهیه و تنظیم برنامه‌های خاص و اضطراری
  • انجام امور و مشارکت با کارگروه‌های مختلف درون شرکت
  • راه اندازی (Project Management Office) PMO و استقرار در پروژه­ها با همکاری معاونت فنی و مهندسی و پایش اجرای هریک از پروژه‌ها بر اساس استاندارهای مدیریت کنترل پروژه
  • تجمیع و تأیید نهایی گزارش‌های عملکرد برنامه‌ها و پروژه‌ها برای ارسال به هیات مدیره شرکت، بانک و سایر ذینفعان