بازدید شهردارتهران و مدیرعامل شرکت از خط ۶ مترو تهران

بازدید شهردارتهران و مدیرعامل شرکت از خط ۶ مترو تهران

بازدید شهردارتهران و مدیرعامل شرکت از خط ۶ مترو تهران

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه، مهندس اسفندیار دهقانیان مدیرعامل شرکت به همراه دکتر پیروز حناچی، شهردار تهران وسیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز یکشنبه ۲۵ خردادماه در بازدید از خط ۶ متروی تهران از ایستگاه اشرفی اصفهانی وارد تونل مترو شدند و با قطار مترو به ایستگاه مرزداران رفتند.

شهردار تهران در این دیدار خطاب با پیمانکاران خط ۶ مترو گفت: شرایط اقتصادی کشور سخت شده ولی نمی توان به این بهانه کارها را متوقف کرد و دست از فعالیت کشید. متروی تهران یک پروژه بزرگ ملی است و نباید آن را در مقیاس محلی دید.  ایشان افزود: در نظرسنجی که از شهروندان تهران به عمل آمد آنها ترافیک و آلودگی هوا را دو مشکل اصلی تهران عنوان کردند و توسعه مترو می تواند این دو مشکل را در تهران به حداقل برساند.

حناچی در ادامه گفت: خط ۶ یکی از طولانی ترین خطوط تهران است و از دولت آباد تا سولوقون می رود و از پنج منطقه بزرگ تهران عبور می کند. این خط با هفت خط دیگر مترو تلاقی دارد که نقش عمده ای در جابجایی مسافران دارد و دایره خطوط مترو را تکمیل می کند. اما برای بهره برداری از این خط مشکلات مالی برای تامین تجهیزات وجود دارد.

گفتنی است بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در جهت تامین مالی از پروژه های خط ۶ و ۷ متروی پایتخت نقش موثری را ایفا نمودند بطوریکه تامین فاینانس داخلی توسط مجموعه بانک شهر  برای ساخت خط ۷ مترو پایتخت،  نقش انکارناپذیری در بهره برداری به موقع از این خط داشته است.