برنامه استراتژیک جدید شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه تا پایان سال تدوین می شود

برنامه استراتژیک جدید شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه تا پایان سال تدوین می شود

معاون­ برنامه ­ریزی ­و توسعه شرکت ­شهرآتیه گفت: برنامه استراتژیک جدید این شرکت با در نظر گرفتن ماموریت ها و چشم اندازها و با بهره­ مندی از ظرفیت­های موجود و مشاوره ­های خارج از مجموعه تا پایان سال تدوین و نهایی می ­شود.

مهران ملک شاهیان که در گفتگو با روابط عمومی شرکت شهرآتیه سخن می­ گفت: با اعلام این مطلب افزود؛ با توجه به این که شرکت شهرآتیه در دوره بالندگی خود به سر می­ برد این برنامه استراتژیک جدید با توجه به همه قابلیت­ها و ظرفیت­های موجود و با استفاده از مشاوران داخلی و خارج از مجموعه شرکت تهیه خواهد شد.

وی با تشریح برنامه ­ها و اهداف معاونت برنامه ­ریزی و توسعه شرکت سرمایه ­گذاری شهرآتیه گفت: معاونت برنامه ­ریزی و توسعه یکی از پنج معاونت موجود در شرکت سرمایه­ گذاری­ شهرآتیه و خود شامل دو زیرمجموعه مدیریت سرمایه­ گذاری و ریسک و مدیریت برنامه­ ریزی و مطالعات اقتصادی است. رسالت اصلی این معاونت نیز ترسیم نقشه راه توسعه برای فعالیت­های اقتصادی در راستای تحقق سیاست­های کلی شرکت و بانک شهر با انسجام ­بخشی به فعالیت­های اقتصادی، ارتقا و افزایش بازدهی دارایی­ ها، توسعه منابع پایدار و مدیریت یکپارچه و منسجم دارایی­ ها و بهره ­وری و عینیت­ بخشی به سیاست­های ابلاغی صاحبان سهام است.

ملک­شاهیان افزود: در ابتدای سال جاری با توجه به تغییرات انجام شده در مدیریت و چارت سازمانی شرکت و تأکید مدیرعامل وقت و نیز مدیرعامل محترم بانک شهر درجهت به روز و پیشرو بودن بانک شهر در زمینه تمایز خدمات ارائه شده و به تبع آن شرکت­های گروه از جمله شرکت  سرمایه­ گذاری شهرآتیه، معاونت برنامه ­ریزی و توسعه در این شرکت ایجاد شد.

وی همچنین افزود: با توجه به نوپا بودن این معاونت و با  عنایت به چشم ­انداز و مأموریت شرکت مقررشد که معاونت مربوطه در راستای شرح وظایف کنونی اقدام به فعالیت کرده و در ادامه راه نسبت به بهنگام سازی فرآیندها و تشکیلات اهتمام ورزد که در همین راستا قرار است با جذب کارشناسان خبره و بهره ­مندی از نظرات مشاوران و مدیران عالی­رتبه شرکت و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از مجموعه نسبت به ارتقاء سطح کیفی و کمی واحد مربوطه اقدام شود . در همین ارتباط براساس سیاست­های ابلاغی نسبت به تهیه و تدوین برنامه استراتژیک شرکت اقدام شده و بدیهی است که پس از تدوین برنامه و با استناد به خروجی­ های آن  می ­توان استراتژی متناسب با فعالیت­های شرکت را انتخاب وعملیاتی کرد.

ملک­شاهیان در زمینه تدابیراندیشیده شده به منظورافزایش درآمدهای شرکت نیز گفت: این معاونت در نظر دارد نسبت به تدوین برنامه ­های راهبردی و برنامه ­ریزی عملیاتی بلندمدت، میان ­مدت وکوتاه ­مدت برای توسعه فعالیت­های اقتصادی شرکت، سامان­دهی کسب و کارهای موجود و سرمایه­ گذاری­ های جدید و تهیه نقشه راه جهت سرمایه­ گذاری­های آتی شرکت اقدام کند. همچنین از طریق کنترل، پیگیری و نظارت بر روند اجرای سیاست­های حوزه معاونت همسو با برنامه راهبردی و نقشه راه سرمایه­ گذاری شرکت و ارزیابی و تحلیل اقتصادیِ طرح­های توسعه ­ای و مشارکتی به ویژه در صنعت ساختمان، در راستای افزایش درآمدهای شرکت اقدامات لازم را به عمل آورد.

معاون برنامه­ ریزی و توسعه شرکت سرمایه­ گذاری شهرآتیه در زمینه چشم­ اندازها و مأموریت­های این معاونت درآینده نیز گفت: عمده محورهای فعالیت آتی و مأموریت این معاونت را می­ توان به صورت خلاصه در ۱۱ بند بدین شرح تشرح کرد:

  • مطالعه، برنامه ­ریزی، سیاست­گذاری و نظارت برفعالیت­ها جهت تحقق اهداف بودجه ­ای شرکت.
  • بررسی چگونگی جذب و نقش سرمایه ­گذاری­های داخلی و خارجی در اثربخشی فعالیت­های شرکت.
  • بررسی عملکرد پروژه­های شرکت، شامل روند فعلی و اختتام پروژه ­ها.
  • تجزیه و تحلیل نتایج طرح­های اماری جهت ارائه گزارش­های داده­ کاوی و تحلیل­های متناسب با نیازهای شرکت.
  • شناسایی مطالعات کاربردی و راهبری فرآیند مطالعات در شرکت.
  • کسب تجارب علمی و تخصصی بین­ المللی در زمینه ­های مربوطه و انتقال آن به سایر حوزه ­های تخصصی از طریق تعامل با سازمان­های بین المللی علمی و تخصصی.
  • تهیه و تدوین گزارش­های موردی، فصلی و سالانه اقتصادی شرکت.
  • تهیه و تنظیم برنامه­ های خاص و اضطراری.
  • انجام امور و مشارکت با کارگروه­های مختلف درون شرکت.
  • راه­اندازی (Project Management Office)PMO و استقرار در پروژه­ ها با همکاری معاونت فنی و مهندسی و پایش اجرای هر یک از پروژه­ ها براساس استاندارهای مدیریت کنترل پروژه.
  • تجمیع و تأیید نهایی گزارش­های عملکرد برنامه ­ها و پروژه­ ها برای ارسال به هیأت مدیره شرکت، بانک و سایر ذینفعان .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *