پروژه خط ۷ مترو تهران

با توجه به رضایت کارفرمای محترم، از عملکرد شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه

 در کنسرسیوم خط ۶ متروی تهران، به پیشنهاد شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و موافقت مدیرعامل محترم بانک شهر، مسئولیت تأمین منابع مالی خط ۷ متروی تهران نیز به این شرکت سپرده شد. خط ۷ متروی تهران دارای تونلی بطول ۲۷ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه، ۱ پارکینگ شبانه قطار و ۱ پایانه بعنوان عمیق‌ترین خط متروی پایتخت می باشد. مسئولیت تأمین مالی پروژه توسط معاونت حمل و نقل ریلی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و بانک شهر و همچنین طراحی و ساخت تونل و ایستگاه‌های این خط توسط شرکت مهندسی سپاسد بعنوان پیمانکار اصلی انجام گرفت. همچنین تامین مالی مشاور پروژه خطوط ۶ و ۷ مترو تهران (شرکت حمل و نقل ریلی بهرو) نیز در خرداد ماه ۱۳۹۵ به این شرکت واگذار گردید.
وظایف شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه در پروژه خط ۷ متروی تهران:
• مدیریت بر پرداخت کسور قانونی و به موقع پیمانکاران در پروژه.
• بازدید روزانه از کارگاههای در حال ساخت جهت تهیه گزارش‏های کنترل پیشرفت پروژه.
• پیش بینی صورت وضعیت‏های ماهیانه پیمانکاران با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از کارگاهها.
• کنترل مبالغ چک‏های صادر شده برای پیمانکاران و چک‏های مربوط به حق الزحمه مدیریتی شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه جهت جلوگیری از هر گونه اختلاف حساب.

با توجه به تأمین به موقع ریل و سوزن و کراس اور و همچنین کیفیت بالای محصولات و قیمت تمام شده مناسب آن در خط ۶ مترو تهران، در آذر ماه سال ۱۳۹۵، به پیشنهاد شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تأمین مابقی سوزن و کراس اور‏های خط ۷ بعهده این شرکت قرار گرفت. از مجموع ۹۳ دستگاه سوزن و کراس اورهای خط ۷، تأمین تعداد ۹۰ دستگاه سوزن و کراس اور در اختیار این مجموعه قرار داده شد که کلیه سفارشات در کمترین زمان ممکن به پیمانکار خط ۷ مترو تهران تحویل گردید.
در مجموع جهت تأمین ریل و سوزن و کراس اور و ماشین سوزن خطوط ۶ و ۷ مترو تهران، در حدود ۲۰ میلیون یورو خرید صورت گرفته است.