افتتاح چهار ایستگاه مترو با حضوررئیس جمهور

افتتاح چهار ایستگاه مترو با حضوررئیس جمهور

مراسم افتتاح چهار ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷ مترو و نیز شروع حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ متروی تهران با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در ایستگاه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط ۶ مترو تهران، با قطار به ایستگاه شهران رفت تا این ایستگاه نیز به شکل رسمی افتتاح شود.

همزمان با این مراسم ایستگاه‌های شهر زیبا در خط ۶ و میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران نیز به بهره‌برداری رسیدند.

در مراسم امروز همچنین عملیات حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ متروی تهران از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز آغاز می‌شود که این خط به سمت شرق پایتخت ادامه می‌یابد.

با افتتاح ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران ،کوهسار و ۶ کیلومتر مسیر جدید در خط ۶ مترو و ایستگاه میدان کتاب و ۳ کیلومتر مسیر جدید در خط ۷ مترو، ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت افزوده شد و به این ترتیب، بر اساس برآوردهای اولیه، دست‌ کم ۷۰ هزار سفر روزانه به ظرفیت سفرهای مترو اضافه می شود.

گفتنی است: شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه بعنوان نماینده بانک شهر و مدیر کنسرسیوم علاوه بر تامین مالی بخش ساختمانی و تجهیزاتی خط۶ متروی تهران در تامین مالی پروژه خط ۷ متروی تهران نیز نقش داشته است. همچنین از مجموع تعداد ۹۳ دستگاه سوزن و کراوس اورهای خط ۷، تامین تعداد ۹۰ دستگاه توسط شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه انجام گردیده است.