قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان­شهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه­ گذاری شهرآتیه

قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان­شهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه­ گذاری شهرآتیه

š انعقاد قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان­شهر شیراز ›

 به ­گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه­گذاری شهرآتیه ، برای اولین بار درکشور قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان­شهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه­ گذاری شهرآتیه منعقد و وارد مرحله اجرایی گردید.
مهندس اسکندپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در امور مرتبط با توسعه مدیریت شهری، اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان نمودند و افزود که برای اولین بار در کشور پروژه تراموا در شیراز با مشارکت بانک شهر و شرکت سرمایه­گذاری شهرآتیه اجرا خواهد گردید.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند این خط تراموا محدوده گردشگری – مذهبی شیراز را پوشش می­دهد و گردشگران می­توانند با استفاده از آن از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید نمایند.
در ادامه جلسه مهندس دهقانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه نیز اظهار داشتند: در راستای رسالت خطیر بانک شهر مبنی بر حمایت از پروژه­های عمرانی کلان­ شهرهای کشور خصوصاً پروژه­های حمل و نقل ریلی شهری و با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور و نظر مساعد شهردار محترم شیراز با احداث پروژه تراموای کلانشهر شیراز، تفاهم نامه تأمین مالی، طراحی و ساخت پروژه تراموا شیراز بصورت EPC&F فی­مابین شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و شهرداری شیراز تنظیم و مورد تأیید طرفین قرار گرفت.
ایشان همچنین در خصوص اهمیت این پروژه افزودند: بدیهی است اجرای موفق پروژه­ تراموا که برای اولین بار در کشور و در یک کلانشهر اجرا می شود، نه تنها زمینه ساز احداث سایر خطوط تراموا در آن کلانشهر می­گردد، بلکه زمینه رقابت برای احداث خطوط تراموا برای سایر کلانشهرهای کشور را نیز فراهم می نماید. و این شرکت، به حول و قوه الهی بعنوان بنیانگذار و پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی سبک گام برخواهد داشت و این موضوع یکی از دستاوردهای مهم در این حوزه می باشد.
 مهندس دهقانیان ضمن تأکید بر سوابق و ظرفیت­های شرکت سرمایه­گذاری شهرآتیه در اجرای پروژه­های بزرگ حمل و نقل در سطح ملی خاطر نشان کردند: با بهره­برداری از تراموا حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکان پذیر بوده و هیچ محدودیتی برای عبوری برای عابرین پیاده و خودروها ایجاد نخواهد شد و این پروژه علاوه بر صرفه­های اقتصادی، دارای آثار مثبتی همچون کاهش ترافیک در مسیرهای موازی با مسیر حمل و نقل ریلی، کاهش آلاینده ها و بهبودکیفیت هوا، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و افزایش استفاده از دوچرخه به منظور رسیدن به ایستگاه ها خواهد بود.
گفتنی است اولین خطر تراموای شیراز بطول ۵/۹ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرمگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم می­رسد.